معرفی بهترین کارت گرافیک
نوشته شده توسط : فروشنده لوازم جانبی کامپیوتر

اگر به‌ دنبال خرید بهترین کارت گرافیک ممکن متناسب با بودجه و نیاز‌های خود هستید، این بلاگ برای شماست چون در ایت بلاگ به معرفی بهترین کارت گرافیک های دنیا در رده  قیمتی مختلف و کاربری های گوناگون پرداخته ایم تا تمامی کاربران بتوانند راحت تر کارت گرافیک خود را انتخاب کنند.



نکات مهم برای خرید کارت گرافیک

هنگام خرید بهترین کارت گرافیک، موارد زیر را همواره در نظر داشته باشید:

وضوح تصویر: هرچه‌قدر که پیکسل‌های بیشتری نیاز داشته باشید، باید به‌همان اندازه عملکرد را هم تامین کنید. برای انجام بازی موردنظر در کیفیت 1080p نیاز به پردازنده گرافیکی بالاتر نخواهید داشت.

PSU: اطمینان داشته باشید که منبع تغذیه شما دارای قدرت کافی است و رابط‌های ۶ یا ۸ پینی مناسبی روی آن تعبیه شده است. به‌عنوان مثال، انویدیا یک PSU 650 واتی برای RTX 2070 Super توصیه می‌کند و شما به دو رابط ۸ یا ۶ پینی PEG نیز نیاز خواهید داشت.

حافظه‌ی ویدیویی: کارت ۴ گیگابایتی در حال حاضر کمترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید، مدل‌های ۶ گیگابایتی عملکرد بهتری دارند و ۸ گیگابایت یا بیشتر نیز به شدت به شما توصیه می‌شود.

FreeSync یا G-Sync: در هر دو فناوری، نرخ تازه‌سازی متغیر، نرخ فریم GPU شما با نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش شما هماهنگ خواهد بود. انویدیا از نمایشگرهی سازگار با G-Sync برای برنامه‌های آتی خود پشایبانی می‌کند. این در حالی است که فناوری FreeSync AMD با کارت‌های Radeon کار می‌کند و چنین مواردی را می‌توانیم در مانیتورهایی که دارای چنین قابلیتی هستند، مشاهده کنیم.

Ray Tracing و DLSS: جدیدترین کارت‌های گرافیک از ردیابی اشعه پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند برای بهبود تصاویر استفاده شود. DLSS برای افزایش کارایی با کیفیت تصویر مشابه، ارتقا هوشمند و ضدالگوسازی را ایجاد خواهد کرد.

ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition

ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition را می‌توان بهترین کارت گرافیک موجود در بازار دانست. این محصول یک کارت گرافیک با قدرت و عملکرد بی‌نظیر است که از پردازنده گرافیکی سری NVIDIA GeForce RTX 4090 بهره می‌برد. با توجه به ابعاد فیزیکی آن که 70.1×149.3×357.6 میلی‌متر می‌باشد و فضای نصب مورد نیاز 3 اسلات، نیاز است که فضای داخلی سیستم شما برای نصب این کارت گرافیک بزرگ را در نظر بگیرید.
این کارت گرافیک دارای چیپست گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4090 است که قدرت و عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. با رابط حافظه رم 384 بیت و حافظه گرافیکی GDDR6X با ظرفیت 24 گیگابایت، این کارت گرافیک قدرت پردازش و ذخیره‌سازی داده‌های گرافیکی بزرگ را فراهم می‌کند.

ROG Strix GeForce RTX™ 4090 16GB GDDR6X White OC

نوع حافظه‌ی این کارت گرافیک GDDR6X است و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی در اختیار کاربر برای انجام کارهای پردازشی قرار می‌دهد. پشتیبانی از دو عدد پورت HDMI و سه عدد پورت Display از سایر ویژگی‌های مهم این قطعه محسوب می‌شود. این محصول، از رزولوشن تصویر ۴K پشتیبانی کرده و با استفاده از ۳ فن با تکنولوژی Axial می‌تواند به خوبی گرمای تولید شده توسط این سخت افزار قدرتمند را مهار کند.

RX6900XT TUF OC 16GB

کارت گرافیک ایسوس مدل RX6900XT TUF OC 16GB یکی از بهترین‌ کارت‌های گرافیک میان‌رده تلقی می‌شود. نوع حافظه‌ی GDDR6، یک عدد پورت HDMI، سه عدد پورت Display، رزولوشن ۸K و تراشه‌ی AMD از برجسته‌ترین مشخصات فنی این محصول به حساب می‌آید. می‌توان کارت‌های گرافیک انویدیا سری ۳۰۸۰ را تقریبا هم‌تراز با این مدل کارت گرافیک تلقی کرد.

ROG-STRIX-RTX3090-O24G-GAMING

کارت گرافیک ROG-STRIX-RTX3090-O24G-GAMING یکی از واحد‌های برجسته و با کیفیت در دسته‌ی کارت‌های گرافیکی با توان و قدرت بالا است. ابعاد این کارت گرافیک حدود 318.5×140.1×57.8 میلی‌متر و نیاز به سه اسلات فضا بر روی کیس سیستم دارد.

این کارت گرافیک از تراشه گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3090 با هسته های پردازشی CUDA 10496 و حافظه گرافیکی GDDR6X با ظرفیت 24 گیگابایت استفاده می کند. فرکانس Boost هسته گرافیکی در حالت گیمینگ 1625 مگاهرتز و در حالت اورکلاک 1725 مگاهرتز است. این ویژگی‌ها باعث می شود تا کارت گرافیک ROG-STRIX-RTX3090-O24G-GAMING بتواند بازی‌ها و بارهای گرافیکی سنگین را با کیفیت بالا و سرعت بالا پردازش کرده و در لیست راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک قرار بگیرد.


در این بلاگ، ما سعی بر این داشتیم که بهترین کارت گرافیک های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا در پروسه خرید یا انتخاب کارت گرافیک خود به مشکلی بر نخورید و بتوانید به راحتی بهترین کارت گرافیک را انتخاب کنید.


منبع: padidehpc.com





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: